Megrundskampen (05.03.2021)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Megrundskampen (1,346m) 05.03.2021 13:21

Jeg blir litt stressa på jobb når det er finvær, så derfor valgte jeg å avspasere i dag. MMO var ferdig med eksamen i går, og ville bli med på tur i dag. Da ble det nok en tur til Espedalen, og denne gangen gikk turen til Megrundskampen. Denne toppen byr på en veldig lang aketur ned igjen, hvis man utnytter fjellsiden til å ake med lite fall.

Det var kaldt ved start, men ikke i nærheten av den kulden vi har hatt på tidligere turer her oppe i vinter
Skilt et stykke opp i lia
Etter å ha gått opp lia i kjørt spor, ble det å gå sitt eget spor opp mot toppen
Det er langdrygt å gå opp den slake fjellsiden opp mot toppen
Da fikk vi endelig fri sikt opp mot høyeste punkt
Tilbakeblikk ned mot Espedalen. Heidalsmuen og Saukampen i bakgrunnen
Det ble matpause i sola på toppen, hvor vi kunne nyte en storslagen utsikt mot Jotunheimen
Rett nedenfor toppen gikk det en liten flokk med Fram tamrein