Gråhøa (27.02.2021)

Brøstberga (1,352m) 27.02.2021 14:11
Brøstberga Sørtoppen (1,339m) 27.02.2021 14:27
Gråhøa (1,431m) 27.02.2021 14:56

Da skulle det bli finvær igjen og da var det bare å komme seg ut på tur. I dag dro jeg alene, da det kunne være godt å stresse ned i eget tempo etter en uke på jobb. Turvalget i dag ble en rundtur opp om Gråhøa, med et sporvalg jeg ikke har prøvd før. Da det er langt å reise hjemmefra til nye røde topper, fikk jeg heller nøye meg med noen nye grønne topper i dag.

De 3 første kilometerne går på preparert spor inn til setrene, i ganske flatt terreng
Da dukket fjellene opp, med turens første topp, Digervardin, til venstre
Det var overskya i starten, men værmeldingen lovet sol litt ut på dagen, og oppe ved setrene så jeg litt blå himmel vestover
Vel oppe på fjellet ble det en fin tur opp på Digervardin
Sola brøt nå tidvis gjennom. Her over dalen mot Gråhøa
Over mot Gråhøa, som nå var dekket av mørke skyer
Toppvarden på Digervardin med Gråhøa i bakgrunnen
Fra Digervardin og ned mot start
Fra toppen av Gravdalsfjellet og tilbake ned på Digervardin
Litt bratt ned fra Digervardin og bort mot Bøstberga. Jeg kjørte gjennom et gammelt ras, da jeg tenkte det var bedre enn å løse ut et nytt ras