Flishøgda (23.02.2021)

Written by torile (Liv Toril Embretsen) GSM

Characteristic Ski trip
Ascents Skallberget (746m) 23.02.2021 12:17

Fridag og da ble det skidag. Mildt og sol, lå an til en kjempedag på ski. Flishøgda var målet, men da vi kom inn på Trysilvegen møtte vi tåka. Nedslående. Men humøret steg da sola brøt igjennom da vi parkerte. Hadde sett oss ut en løype på forhånd, ca 18 km. Strålende påskevær de første 3-4 km, men etter det ble tåka tettere og tettere. På toppen av Skallberget er det vid utsikt, men i dag så vi bare tåkehavet. Veldig ergelig. Gikk om Botningskjølen, godt å lange ut over myrene. Fint, slakt terreng som passer meg ypperlig. Det var bare ned fra Skallberget det var litt bratt. Gikk til Rogstadbakkvollen hvor vi rastet; godt med mat og en liten hvil. Et par barnefamilier her, men ellers ganske lite med folk i løypa. Så var det bare ca 4 km tilbake til bilen.
Første gang på tur i dette området, men her må vi tilbake en gang i klarvær (og helst sol!).
Bonusen i dag ble en Elverumtopp; Skallberget.