Nautgardstindene m.fl. (13.02.2021)  6

Written by preidst (Per-Roger)

Ascents Nautgardstinden (2,258m) 13.02.2021
Austre Nautgardstinden (2,194m) 13.02.2021
Stornubben (2,174m) 13.02.2021

Vi ankom Hindsæter midt på dagen fredag. Gikk med pulk nesten opp til Hindflyin før vi satte opp teltet. Vi hadde -25,5 på det kaldeste i teltet natt til lørdag.
Lørdag kom vi litt sent avgårde, men med Nautgardstinden som mål nr 1. Solen skinte og det var ingen vind. Vi nådde toppen etter ca 4 timer med noen pauser underveis. Vi satte igjen skiene noen høydemeter før toppen, og gikk på bena opp. Det var fast og god snø, så det bød ikke på problemer å gå med bare skisko og staver hverken opp eller ned. Med det flotte været hadde vi en fantastisk utsikt i alle retninger.
For å rekke flere topper, dro vi raskt videre og var på Austre etter 4,5 timer. Deretter nådde vi Stornubben etter 5,5 timer. Nå var solen på vei ned, og vi bestemte oss for å returnere til teltet.
Vi avsluttet dagen med Real Tikka Masala, en sikker vinner.