Trolltinden (14.02.2021)

Written by Toppturola (Ola Lund Renolen)

Ascents Trolltinden (1,346m) 14.02.2021

Gikk den 14. februar sammen med Arild og Lars. Vi kjørte ned til Philipshaugen Lodge i Øksendal på lørdag ettermiddag. Hadde ca 15 min å kjøre til parkeringsplassen øverst i Jordalsgrenda og startet turen litt over 09.00 og var oppe på toppen etter en kort lunsj ved fortoppen ca. kl. 12 (litt over). Nedkjøringen er utrolig rask - ikke noe gåing og vi var nede ca. 13.00 - etter nøyaktig 3t 50min.
Vi hadde nok brukt den siste timen om det ikke var brøytet opp til den øverste parkeringsplassen.
Igjen et fantastisk vær. Litt kaldt under minus 10, men det var vindstille og knallsol.
Mange hadde gått her så det var spor oppover og ikke akkurat jomfruelig nedkjøring. Det var litt hardt også - bare stedvis pudder, men du verden for en utsikt, for en topp, for en tur

1050 høydemeter (Min viste at vi hadde vært på 1353m og “bare” hadde løftet 931 høydemeter. Det skyldes nok at vi sparte både tid og høydemeter med å kjøre helt opp til skoggrensa