Danserfjella - Høyest i Råde (06.02.2021)

Written by ihauglid (Ivar Hauglid)

Ascents Danserfjella (127m) 06.02.2021

Svingte av E6 ved Missingmyr og kjørte nordover på Fv282 Slangsvoldveien. Rett etter at vi hadde passert kommunegrensa til Våler parkerte vi. Det var en parkeringslomme på venstre side, men her sto det allerede en bil, men vi rygget inn en skogsvei på høyre side.
Krysset veien og gikk innover skogen på en traktorvei og svingte av til venstre. Etter en stund så kom vi inn på den veien som går fra hovedveien lengre sør. Herfra var det traktorsti til vi kom til myrområdet. Heldigvis så hadde det vært minusgrader lenge så vi gikk enkelt over her.
Desverre gikk vi litt for langt nordover før vi krysset myra, på veien tilbake så vi at stien gikk 25 meter lengre sør. Så veien tilbake gikk greit. Opp til toppen er det litt klatring, noe som minstemann syns var veldig spennende.
Lite utsikt fra toppen, men fint å få krysset den av kommunetopp lista. Turen kom på 3.5 km og vi brukte litt over 1 time.