Suletur (07.02.2021)

Written by Naboen (Lars Christensen) GSM

Ascents Suletinden (1,780m) 07.02.2021 12:32

Fjellskitur til Suletinden fra Maristua. Kaldt, -27 grader da vi kjørte over Filefjell. Lite snø men greit ved start. Bommen var stengt opp til hyttefeltet, så start nede ved det gamle hotellet. Greie snøforhold til litt over skoggrensa men deretter begredelige forhold. Tør og løs snø kombinert med vind-pakka felt. Der snøen var løs fikk man ingen forvarsler på stein som lurte rett under overflaten. ble noen ekstra riper i skia. Halvfellene mine hang dårlig i den kalde tørre snøen, måtte være kreativ med sportsteipen. etter hvert som vi vant høyde dukket Hurrungane opp som blikkfang. Fantastisk utsikt mot disse og andre fjell på vei opp og på toppen. Det blåste faktisk friskt på toppen, så vi droppet Sulefjellet og returnerte ned til bilen på variert skiføre. Tar gjerne turen tilbake ved litt mindre kuldegrader og på bedre snøforhold, var egentlig for kaldt grunnet vind i dag. Fint område!

Litt av noen friskuser

Written by Gråbein 10.02.2021 16:50

er dere uansett. Vakker utsikt!