Høgsnyta (06.02.2021)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Høgsnyta (1,335m) 06.02.2021 14:44

Da bar det sørover med flyttelasset til MMO. Mens jeg var på tur i går kveld, pakket hun ned alle sakene. Jeg kjørte ned tidlig på morgenen og fikk lesset noe inn i bilen og masse greier i hengeren. Vi måtte ha en beinstrekk i løpet av turen, og bestemte oss for en avstikker opp på Høgsnyta. Da kunne MMO få sett moskus på nært hold, noe hun ikke hadde opplevd tidligere

Minus 22 grader når vi rigget oss til nede ved Kongsvold
Etter å ha krysset brua over elva ble det å passere under Dovrebanen
Sporet opp lia var så hardtråkket at vi kunne ha gått i joggesko
Oppe på fjellet gikk hovedsporet rett opp mot toppen, men pga av all moskusen valgte vi å gå litt mer mot vest
Etter å ha passert en del moskus pustet vi lettet ut over at det ikke var noen på selve toppen
MMO på toppvarden på Høgsnyta
Tilbakeblikk på noen moskuser vi akte forbi på returen. Skulle hatt kamera med zoom her....