Jendemsfjellet (08.06.2012)

Visits of other PBEs Jendemfjellet - P-plass Jendem (80m) 08.06.2012
Utsikten nordover.
Utsikt sørover mot Otrøya
Denne solfylte ettrmiddagen hadde vi bestemt oss for å ta en lett tur. Valget falt på Jendemsfjellet. Dette er et fjell Liv hadde drømt om lenge, men ikke fått tid eller anledning til å ta. Vi dvs. Kristen, Jenny og jeg fulgte beskrivelsene på fræna.net sine flotte sider og fant lett frem til den gamle låven og parkeringen nedenfor låven. Nå er den helt ramlet sammen, så det er nesten ikke mulig å se at det er en låve. Merket løype helt opp. Turen opp husker jeg (Liv) ikke så mye av, da jeg hadde lungebetennelse og gikk på tabletter. Sikkert ikke forsvarlig, men det gjorde underverker på psyken og da vi skulle ned igjen fra det fantastiske fjellet merket jeg at lungene var renset av fjelluften og motbakken opp. DETTE FJELLET SKAL JEG BESØKE IGJEN! DET ER ET FJELL SOM GIR FANTASTISK UTSIKT FOR LITEN INNSATS (selv med lungebetennelse). Utsikten er 360 grader og du ser utrolig langt i alle retninger.