Blåkollkoia (29.01.2021)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Visits of other PBEs Blåkollkoia (235m) 29.01.2021
Tønsvik p-plass (7m) 29.01.2021

Årets første hyttetur gikk til blåkollkoia fra Tønsvik p-plass. Veldig lite snø, så vi hadde utstyrt oss med brodder på skoene og de kom godt med på den islagte veien inn Tønsvikdalen og opp bakkene. Skiene ble liggende på pulken hele turen og vi gikk på beina. Mye is, lite snø og mange steiner som bare så vidt er gjemt under snøen, så pulken fikk noen riper på veien. Brukte lang tid inn til hytta, men kom frem i det det mørknet. Da var det bare å tenne opp og hente vann i bekken. Da Lena og Kirsten kom litt ut på kvelden begynte det å bli godt og varmt i hytta. Koste oss med mat og spilling. Neste dag var det ganske kaldt, vi så sola skinte på Ringvassøya og toppen av fjellene rundt oss, men kom ikke helt ned til oss. Gikk en liten skitur, men veldig dårlig føre, lite snø og mange lumske steiner. En til overnatting i hytta før vi gikk ned igjen til Tønsvik p-plass på søndagen. Da gikk vi på ski ett godt stykke før det ble brodder når vi begynte å nærme oss bakkene ned mot Tønsvikadalen. GPS sporet er bare på vei opp, 6 km t/r. Bjørn, Lena og Kirsten var med.