Dag 1 (26.01.2021)  6

Written by Peregrinus (Morten Kjærnet Hagen) GSM

Ascents Søre Brurskardknappen (1,458m) 26.01.2021 13:05
Nordre Brurskardknappen (1,464m) 26.01.2021 13:59
Visits of other PBEs Maurvangen bom (975m) 26.01.2021 09:52
Vargebakken parkering (1,105m) 26.01.2021 11:00
Turen starter ved bommen på Maurvangen. Det var kjedelig å gå innover veien, men vi hadde spor å gå i, så det gjorde det likere.
Besshøe lyser opp.
Besshøe, og Besseggen. Gjendehøe helt til høyre.
Søndre Brurskarknappen ble dagens første topp. Kartet må frem for å orientere oss om den beste ruta opp
Høgdesbråtet, kvassryggen, bukkehamran
Knutshøl
Besshøe til høyre, rund og hvit. Surtningssue spiss og ikke fult så hvit midt i bildet.
Søndre Brurskardknappen. Rett før toppen spise vi litt mat. Da vi kom på toppen angret vi litt på at vi spiste før toppen. Grunnen til det var at vi var mye nærmere toppen enn vi trodde, og at det var helt vindstille på toppen, og sola varmet. Det ble en liten pause på toppen for å nyte utsikten og kjenne på varmen fra sola.
Arne har sansen for små detaljer. Her må han vel studerer snø...