Deifjellet (16.01.2021)  6

Deifjellet S1 (800m) 16.01.2021 14:23
Deifjellet (876m) 16.01.2021 14:52

Til Deifjellet fra sør

Jeg sendte en melding til Arne litt før halv ti denne Lørdagen. Jeg lurte på om han hadde tenkt å dra seg på sofaen hele dagen.. Arne ringte meg opp, og sa at jeg måtte skynde meg hvis jeg skulle være med på tur, for han var på tur ut døra. Jeg fikk det travelt der jeg lå på sofaen med en kaffekopp.. Men innen en drøy halv time hadde var jeg på gårdsplassen hans klar til avreise. På den tiden hadde rukket å spise frokost mens jeg kledde på meg, pakke, kjøpe pølser og lompe, og vært på søppelplassen med noen digre pappesker som jeg hadde fylt opp bilen med dagen før. Nå vet du hvorfor jeg kom nord fra da jeg svingte inn på gårdsplassen din Arne.. ;D) hi hi.

Det var en utrolig flott januardag med sol fra blå himmel som varmet.

Start
Arne på tur opp. Vi gikk i Arne sine gamle spor fra forrige helg. Det er jeg glad for. Det var veldig løs snø så det hadde blitt tungt uten spor.
Snøtung skog.
Det var noen glenner i skogen slik at vi fikk litt utsikt på tur opp
Deifjellet s3, dagens første topp
Deifjellskaftet, dagens andre topp
I grensa til skytefeltet er skogen ryddet. Det er fint å gå her. Lett å renne ned igjen
Bålkosen kommer man neste ikke unna. Det er ofte høydepunktet på turen
Oppbruddets time. Selv om det er koselig med bål og kaffe, så må vi videre