Olsokfjellet og Damsgårdsfjellet (02.01.2021)

Written by geirmy (Geir Myklebust) GSM

Start point Frøyabanen
Characteristic Trip by foot
Ascents Damsgårdsfjellet (344m) 02.01.2021 13:54
Holefjellet S (305m) 02.01.2021 14:03
Olsokfjellet (354m) 02.01.2021 14:17

Jeg parkerte ved Frøyabanen, der det er en P-plass for turgåere. Etter et lite stykke langs vei starter stien ved en liten grusbane. Stien er ganske bratt og man passerer snart et stort vanntårn. Deretter bar det over Damsgårdsfjellet, før jeg tok turen over Holefjellet S. Til slutt tok jeg ryggen opp til Olsokfjellet, før det ble samme vei tilbake. Det var en del is på steinene, men det var stort sett greit å gå. Det var litt sur vind i høyden, men utsikten var bra.

Fra Damsgårdsfjellet mot sørøst. Løvstakken til venstre. Olsokfjellet til høyre.
Fra Damsgårdsfjellet mot nordøst. Mastene på Rundemanen til venstre og Ulriken til høyre.
Fra Damsgårdsfjellet mot nord utover Byfjorden.
Fra Olsokfjellet mot sør. Gullsteinen i venstre billedkant.
Mot Bergen sentrum fra stien mellom Damsgårdsfjellet og Melkeplassen.