Stormheimfjellet (06.12.2020)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Nakkedalen (139m)
Ascents Stormheimfjellet Nordtoppen (1,181m) 06.12.2020

Ny tur i lag med Johanna og Kamila, også motivert mest av Johanna som var ivrig på å gå en skitur. Det var fremdeles ikke så mye snø og litt dårlig såle på Kvaløya så vi endte opp på fastlandet igjen. Stormheimfjellet er ikke akkurat en tur man velger å gå nå det er liten skredfare, men fordelen var at startpunktet ligger ca 150 moh, så det litt bedre snødekke i skogen. Det hadde regnet i byen dagen før, men her ute hadde temperaturen holdt seg lav nok til at nedbøren falt som snø, så jeg var fornøyd med å finne ut at det var faktisk ganske gode snøforhold rett fra starten. Ikke så mye annet å si om turen opp; den var lang, slak og rolig! Ordentlig kald luft og mørketidfarger på himmelen. Det ble nesten litt folksomt på toppen med alle andre som hadde valgt å gå denne turen i dag. Nedkjøringen var ganske fin, men det var fremdeles fare for haiangrep!

Kelvin-Helmholtz skyer heter de.