Med veslegutt på Kalvene første del av dagen. (31.05.2020)

Written by Hannes

Ascents Austre Kalven (2,034m) 31.05.2020
Midtre Kalven (2,030m) 31.05.2020

Vi våknet plutselig denne natten da et snøras dundret ned fjellsiden. Skjønte ikke helt hva som hadde skjedd, men da brøytemannskapet kom og begynte og jobbe, forsto vi kjapt at raset må ha gått over veien. Og det stemte, det hadde sperret veien 50meter i fra vogna vi sov i, det så vi da vi gikk kikket ut etter at det hadde blitt lyst.

Synet i fra "stuevinduet" i det vi sto opp. ikke rart det var litt lyd ila natten :)

Kald fin morgen, men tind var ikke helt i humør. Etter 100 meter var han egentlig klar for og snu, men etter noen alvorsord om humør og innstilling, løsnet det for gutten. Den største underholdningen på turen opp ble å observere alle lemmen som sprang hit og dit. Artig for hundene også, som gjerne spiser seg mette på disse små kjøttstykkene.

Lemmen :)

Vi trasket og gikk i et par timer til, god føre og varmt i været. Da vi skulle starte siste bratta opp mot kalven, våknet på alvor den minste i flokken. Han satte et voldsomt tempo som det nesten var umulig og følge i den intense varmen. Det var en annen familie med små barn som var på tur samme retning, så det var nok noe av motivasjonen tenker jeg.

Godt med litt mammakos når kroppen trenger påfyll. Et stykke igjen :)

Oppe på ryggen syntes Tind at det var bratt ned på andre siden. Det tok litt tid før han klarte og gå helt oppreist.

Tind går i fra Midtre til Austre Kalven

Etter to topper besteget satte Tind og Line kursen ned i full fart, jeg og Leah gikk videre for å bestige noen til.....

På siste toppen, Austre i bakgrunnen. Her var det greit og sitte på huk. Stupet på 250 meter og den bratte snøskrenten var litt skummel for Tind.