Topptur med ivrig jente på Raslet 1854 (01.12.2020)

Skrevet av Hannes

Kart
Bestigninger Raslet (1854moh) 01.12.2020

Leah insisterte på å være med på topptur i dag. Været skulle bli helt sjukt bra, og det hadde jo kommet nysnø. Hvem vil ikke på ski da? Vi kom litt sent av gåre. Planen var å være ved bommen 0800 men klokken var nok nærmere 9, for så å rekke Rasletinden før jobb klokken 1410. Da vi pakket ut av bilen oppdaget vi at vi bare hadde ett par staver, noe vi begge syntes var litt lite. Jeg ringte kjapt til Even, som jeg visste skulle ut og grave snøprofil i området, og han kunne bekrefte at han hadde ekstra staver i bilen, men var ikke på flya før om 30 min. Vi bestemte oss for å gå med hver vår stav og la Even ta oss igjen etter hvert. Opp under breen opp mot Rasletind, møtte vi Even og fikk låne noen staver. Etter litt kalkulering bestemte vi oss for å kjøre ned Raslet på 1854m i stedet for Rasletind. Nydelig nedkjøring!! Rakk jobben og Leah fikk en annerledes skoledag. PS! Bildene er ikke redigert fargemessig. Det var bare helt sykt lys!! For en dag og for et fint lys det er i fjellet når stolen står opp