Kjerkeberget syd Heggelivann (29.11.2020)

Written by Raindogs01 (Lasse Johnsen) GSM

Ascents Kjerkeberget øst for (605m) 29.11.2020 10:32
Kjerkeberget (619m) 29.11.2020 10:52
Kjerkeberget Nordvest (616m) 29.11.2020 11:11

Jeg syklet fra Damtjern og til sørenden av Heggelivann for å ta disse tre Kjerkeberget toppene. Det var 5 minus, men med gode klær var det helt fantastisk å sykle.
Jeg krysset demningen, og syklet inn til startpunktet. Kjerkeberget Øst er en skogstopp uten særlig utsikt, men det er relativt lett å gå opp. Derifra til Kjerkeberget gikk jeg gjennom skogen. Bakken var frosset så den bar meg over myrer og andre steder der jeg normalt ville ha blitt våt. Denne toppen er vel en skjult perle. Utrolig fin utsikt, og med en flott varde. Et fint turmål som jeg gjerne returnerer til. Jeg fortsatte til Kjerkeberget Nordvest gjennom skogen. Også her er det fin utsikt, med en liten varde. Etter denne toppen gikk jeg gjennom skog og tilbake til sykkelen.
En super dag i marka, og en flott topp "oppdaget".