Bjørgenuten (26.11.2020)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Bjørgenuten (895m) 26.11.2020 12:04
Visits of other PBEs Bomvei Grunningsdalen automat 80 NOK (143m) 26.11.2020 10:50
Reinstul parkeringslomme (532m) 26.11.2020 10:50
Fridag. Måtte nytte sjansen til å gå litt mer på fjellet før snøen kommer. Kjørte til Seljord og tok bomveien (Pris kr 80,- i 2020) mot Grimås til vi kom til Reinstul parkeringslomme. Kaldt og frost på parkeringen men veldig fint å gå oppover ATV-veien. Litt lengre oppe ble det mer og mer isete og på vei ned ble broddene brukt for første gang i høst. Stien er godt merket og lett å finne. I ett kryss etter en har gått mellom hytten og bekken, skal man ta til venstre oppover. På veien nedover måtte jeg ned på rompen på et glatt svaberg og klarte å lage en stor flenge i yndlingsturbuksen min. Ja, ja da må symaskinen frem for denne buksen kaster jeg ikke. Vi kledde på oss alt av tøy for å kunne sitte å nyte den flotte utsikten så lenge som mulig.
Toppunktet
Reinstul parkeringslomme
Utsikt over Seljord
Seljordsvatnet. Dessverre motlys og dårlig mobilbilde