Far og sønn, Kveldstur på Stetinden (08.08.2020)

Written by Hannes

Ascents Stetinden (2,020m) 08.08.2020
Søre Stetinden (1,985m) 08.08.2020
Stetinden Sørtoppen (1,960m) 08.08.2020

Leah skulle være med Linn på hennes siste topp i området, så jeg og Tind benyttet anledningen til å bestige Stetinden. Det var ikke det beste været, men yr meldte at det skulle bli bedre til kvelden, så da ventet vi en god stund utpå dagen før vi la i vei. Det tok ikke lang tid før Tind klaget på smerter under føttene, og det ble bare vondere og vondere. Jeg fant ut at jeg måtte prøve å teipe litt på sålene hans, på grunn av en mistanke om at den var for flat på midten. Etter noen forsøk fant vi en oppskrift som resulterte i at smertene nesten forsvant. Tind var usedvanlig motivert for å klare denne toppen, så det var rent moro og gå med han.

Tind peker på dagens mål helt bakerst øverst langt bak i bildet. Skyene er i ferd med å løse seg opp. Langt igjen!

Her beuderer vi den fine drikkevannskilden. Fin grønn mose som vokser i bekken :) Samme plassen som storesøster stoppet for 4 år siden (1.august 2016)..

På toppen av Søre Stetinden.

Noen ganger er det skikkelig langt ned! Denne frykten var ganske kortvarig, for på veien ned danset og skravlet han forbi samme plassen :)

Endelig er vi på toppen og kan spise og drikke masse godt.

Morgendagens turmål!! Nok en 2000m topp skal bestiges (kyrkja)