Oskampen (08.11.2020)  4

Written by torelie (Tore S. Lie) GSM

Start point P - Jotunheimvegen ferist (1,038m)
Endpoint P - Jotunheimvegen ferist (1,036m)
Ascents Oskampen Sørtoppen (1,502m) 08.11.2020 12:55
Oskampen (1,513m) 08.11.2020 13:16
Visits of other PBEs Oskampen (1,175m) 08.11.2020 14:44

Så bortpå disse toppene fra Veslfjellkampen i går og måtte dit i dag :-) Fint råk mot Dnt-hytta og fulgte det innover før jeg brøt av og gikk mot en renne mellom toppene som så bart ut. Råket var fint å følge, men brøt 5-10 sentimeter for hvert steg. Rant en bekk her. Bart var det og fint å gå oppover, men bratt. Ble mer snø lenger opp og den både holdt og brøt.

Flott utsikt fra Sørtoppen. Litt bratt ned til oppstigning til Oskampen. Fint å gå opp til denne toppen og flott utsikt også her. Gikk ned skrått på andre siden for å gå mer rett på Dnt-hytta Oskampen, som jeg tenkte å gå innom. Anbefaler ikke å gjøre det samme. Det var svært bratt og mange heng helt til jeg fant en renne som jeg klarte å komme ned. Innom Oskampen-hytte som ligger idyllisk til. Flott område!

Det smalt ikke langt etter avmarsj fra hytta, rypejakt i dag også. Det var kjentsfolk på jakt, så slo av en prat før siste mars til bilen igjen. Fulgte råket tilbake til bilen. En god tur!