Siggjo, Kommunetopp i Bømlo (13.07.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Siggjo (473m) 13.07.2012
Visits of other PBEs Siggjo p-plass (85m) 13.07.2012

Kommunetopp

Først: Hei og hå igjen, til det hyggelige paret fra Bergen, jeg tok bilde av på toppen:) Fortsatt god sommer!

Vi starte ut fra noe skjeden`t som parkering for å gå opp på en fjelltopp OG den er laget for (trommevirvel) BILVANDRING !!! Moro. Konseptet så ut til å være laget av turistkontorer i området, og går ut på: at en kjører bil til parkering-gå opp på topp- bli i godt humør- gå ned igjen- kjøre til neste topp- start på nytt--bli ekstra glad osv . Ikkje ukjent konsept for oss toppsamlere;) Og en kunne også kjøpe kart med LISTE over forskjellige topper i denne ordningen....klarer ikke helt å sette fingeren på det, men mener å huske noe om fjelltopper og lister fra ett eller annet nettsted... hmm ja kommer sikkert på det;)

Stien opp startet på skogsvei, og gikk over på GODT brukt sti opp til toppen. Her er det rett og slett ikke mulig å få gått feil, med mindre du får ukentlige forsendelser av lydbøker fra blindeforbundet:-D Tydeligvis en populær topp, og det ble bekreftet av mengden folk en traff i løypa og antall registreringer i topp boka som er i kassen utenfor døra på hytta oppe ved toppen.