Dobbedalsheia (29.10.2020)

Written by Arvid1965 (Arvid Nilsen) GSM

Ascents Dobbedalsheia (360m) 29.10.2020 10:38
Visits of other PBEs Dobbedalsheia parkering (180m) 29.10.2020 10:38

Dro fra Kragerø etter nattevakt for 2 topper i Agder. Kjørte e-18til Grimstad og videre 21,5 km mot Søre Herefoss på 404. Tok inntil høyre mot Birkedal. Etter 5 km parkerte bilen ved innerstegårde og tok sykkel videre nordover på vei stengt med kjetting. Som spor viser syklet jeg forbi skogsbilveien som går inn til venstre før første bakke. Fulgte skogsbilveien på bru over bekken og videre oppover. Den følger bekken som må krysses når skogsbilveien flater ut. Tok peiling på toppen og gikk bratt oppover. Kloveskora ble passert sør for Trytetjen. Fint på toppen med en liten varde.
Hadde vært lurt å ta samme vei tilbake da klova er bratt helt ned mot kraftledningen og litt til. Fant vei over som var både bratt og glatt. Deretter ganske parallelt med kraftledningen til omtrent der jeg kom opp. Derfra samme vei tilbake til bilen. Totaltid 1 time 50 min.
Så videre til Hiåsen i Lillesand.