Halnekollen, spontan kjørepause (18.10.2020)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Halnekollen (1,358m) 18.10.2020 13:20
Visits of other PBEs Halne Fjellstova (1,146m) 18.10.2020 13:20

Etter Midtfjell i Hardanger tidligere på dagen var jeg på vei tilbake til østlandet. Skulle rekke en konsert senere på kvelden og lå an til å rekke det med god margin. I det jeg kjørte over Hardangervidda ble jeg spontant gira på en liten luftetur i finværet. Hadde ikke tid til noe stort prosjekt, så Halnekollen lå perfekt til rett ved veien. Parkerte ved Halne Fjellstova. Det stod på skiltet at parkering var etter avtale, prøvde å gå inn her men var visst stengt. Startet på sti og fortsatte på luftlinje. Ikke så lett å følge med det tynne snølaget. Greit og kort til toppen. Frisk vind og fin utsikt til blant annet Hallingskarvet og Gaustatoppen. Retur samme vei.
Kom meg hjem og ble plukket opp 40 min senere, rakk og få meg en dusj og lage litt rask mat før det bar videre på konsert. Bra dag!

Toppen sett fra parkeringa
Toppvarden med Hallingskarvet i bakgrunnen
Gaustatoppen i utsikten. Solid klump av et fjell det der!
Utsikten fra toppen retning sør