Vøringsfossen, test av ny bru (16.10.2020)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Characteristic Jogging
Visits of other PBEs Vøringsfossen (600m) 16.10.2020

På vei vestover og passet derfor perfekt med en liten avstikker her. Har vært her en gang tidligere som liten, men er begrensa over hvor mye jeg husker. Ny omdiskutert bru over juvet har det også kommet den siste tida.
Fulgte "Vøringsfossen-skiltinga" fra veien og kom ganske raskt til et skilt: "Anlegget stengt" og låst bom! Heia tilrettelegging av natur!
Satte fra meg bilen 250m unna den nye store tomme parkeringsplassen og småjogga innover den låste veien, kom til nytt skilt "anlegget stengt, all ferdsel på eget ansvar". Tok sjansen på at traskinga langs strøkne plattinger og gjerder skulle gå fint. Først lengst bort til utsiktspunktet som gir best utsikt mot fossen før jeg gikk tilbake og ned til den nye brua over juvet. Fra brua var det null utsikt til fossen, terningkast 2. Gikk brua ned og opp før jeg småjogga tilbake til bilen.