Knattåsen og Knattåsen nord (18.10.2020)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Knattåsen (379m) 18.10.2020
Knattåsen nord (376m) 18.10.2020
Knattåsen
Siste fine dagen i denne omgang før regnværet skulle komme og Kristen skulle 14 dager på jobb. Måtte bli en tur eller to og valget falt på de to turene man kan ta fra bomveien Ervingsdalvegen. Betalte kr 50,- på Vipps her. Ikke dekning, men dekning lenge inn i veien.
Kjørte veien inn til bommen ved Venheimvegen. Parkerte på en lomme her selv om bommen var åpen. (Var lurt, den var stengt da vi kom tilbake). Tok frem syklene og syklet innover forbi et idyllisk sommersted ved Venheimtjønn og innover, tok av til høyre i første og andre kryss og syklet nesten inn til en ser husene på Venheim. Gikk opp på høyre side av hogstfeltet her og opp til toppen. Tok diverse dårlige valg både opp og ned fra disse toppene, så ingen spor her. Skjønner ikke hvordan vi klarte å ta alle de dårlige valgene på denne korte turen, men vi kom oss både opp og ned.
Fra toppen av Knattåsen gikk vi over til Knattåsen Nord. Rett før toppen fikk vi se en elgku og elgokse. De ruslet videre bare ca 30 m fra oss. Skikkelig fint syn hver gang.
Knattåsen Nord
Utsikt ned over hogstfeltet og hyttene på Venheim