Molladalen (15.10.2020)

Written by kristoffergh88 (Kristoffer Günther Hansen) GSM

Ascents Kruttårnet (1,280m) 16.10.2020 22:49
Visits of other PBEs Reiulf Steen - steinhelle (860m) 16.10.2020 22:49

Tre sinnsykt fine høstdager i Molladalen. Kaldt, så helt avhengig av solen. Det betød 12-14 t i posen, pannekaker til frokost og lavalpin start. Gjorde også av vi ikke fikk klatret så masse volum pr dag som håpet. Veldig fint og behagelig likevell. Sogndal til mollis tirsdag, opp med tungsekk og rett på iriss. Det var en fin tur og veldig grei klatring. Cruxet var av hellere svært behagelig type med gode softe jammer. Kos i camp etterpå. Pannekaker kaffe og marsj fra camp kl 11.00 i retning superveggen. Gikk ruten supergran. Den var flott og føltes veldig ikke soft. Gikk i fri, men det var slitsomt. Hadde en del dag igjen, men hodelykter var glemt i teltet. Så tenkte å gå første lengde på noe dritt i trekkspillveggen. Her var det ikke velvære og jeg bailer halveis. Gikk opp første lengde på clifton og fikk hentet bailestæsjet. Ingen freebees her. Camp, kos og dobbel middag. Torsdag, avmarsj allerede 10. Sinnsykt bra vær. La igjen stillongs. Hadde lyst å flyte oppover så gikk på ruten snickers på jønshorn. Var bedre end forventet. Funky første lengde. Flott andre lengde med innslag av noe obskure blokker. Sinnsykt bra fra 3. lengde og til topps. Flott avslutning på turen med havtåke som banket inn presis kl 16 som yr hadde meldt. Pakket storsekken og klokket inn ved bilen på sub 1time. Seig kjøretur hjem på vingummi og potetgull. Molladalen we'll be back