Holtafjellet med litt traversering - Stryn (11.10.2020)

Written by uglefisk (Paal Andre Lund) GSM

Ascents Holtafjellet (1,479m) 11.10.2020

Norges største PF-topper

Litt usikre værmeldinger for dagen vurderte vi tur eller ikke, men siden det var bursdagen til Karoline så var det hun som bestemte. Karoline skulle på tur uansett så da var det bare å hive seg rundt. Vi parkerte en bil på Muldsvor og den andre på Strynesetra. Innover dalen mot Botnavatnet var det rimelig vått og ikke spesielt spennende. Ble betydelig bedre når vi kom opp mot Knutsdalskaret. Videre ble det mer og mer tegn til nysnø som hadde kommet i natte-timene. Definitivt ingen utsikt fra toppen denne dagen. Fortsatte videre over Holtafjellstraversen hvor planen var å gå på Røyrhusnibba, men droppet det siden vi alle var kalde og våte. Ble en grei nedgang i Terdalen. Takk for turen Karoline og Ragnhild.

Bilder

Knivbladet

Written by opps 13.10.2020 17:00

Litt av en bursdagstur på denne skarpe eggen, tror jeg ville brukt sikring her. Dere er sterke i høyden.

Sv: Knivbladet

Written by uglefisk 13.10.2020 17:35

det er en del hyllesystemer langs eggen som er forsåvidt greit å bruke... men er nok et par hakk bedre på en varm og tørr sommerdag :)

knivbladet

Written by otto 13.10.2020 16:33

tror ikke jeg har sett en skarpere egg enn dette knivbladet