Ytterst i havgapet (01.07.2012)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Hesten (319m) 01.07.2012
Lyklane (247m) 01.07.2012
Varaldsfoten (397m) 01.07.2012

Mens familien ville fiske, og det ville blitt svært trangt i båten, "ofret" far seg, og tok en trimtur ut i havgapet i stedet. Kjørte den rasutsatte smale veien ut til fraflyttingstrua Eltvika, men fikk ikke parkert i nærheten av der jeg ville. Det ble derfor en lite smart omvei over et konglomerat av sauegjerder, en stor omvei utenom noen stolte bukker som jeg ikke ønsket å hilse nærmere på, rundet en lama eller en alpakka av alle ting også, før jeg kom meg opp på en fjellrygg ved Buskardet og endelig "i fritt lende". Gikk oppom Lyklane.

Gikk nordover og kunne etterhvert rusle opp langs sauetråkk opp mot Hesten. Fin utsikt mot Rivjehornet, som jeg hadde vært på et par dager tidligere. Ned i skaret mot nordvest, og over på Varaldsfoten. Utstyn mot Vestkapp og Kjerringa - begge besøkt tidligere. Er snart kjentmann her ute, jeg! Ingen bøker på vardene.

Nå kom en lett skur, og mer var varslet utover ettermiddagen, så jeg satte kursen mot bilen igjen, med et litt smartere veivalg - se evt gps-spor.