Justadtinden og Kartstaven (Vestvågøy PF100) (07.10.2020)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Justadtinden (738m) 07.10.2020
Kartstaven (544m) 07.10.2020
Visits of other PBEs Hagskaret (128m) 07.10.2020

Jeg hadde et kjøreoppdrag til Leknes i dag der ca 3 timer måtte slåes ihjel. Da dukket Justadtinden opp som et godt alternativ.

Fin utsikt mot nordvest og Himmertindanmassivet fra Justadtinden.

Toppen ble nådd etter omtrent 1,5 time så da dro jeg videre mot Kartstaven. Jeg fant et OK veivalg ned på nordsiden av Justadtinden. Eggen rett mot nord så spennende ut, men det var ikke tid til slike sprell i dag.

Alpin profil på Kartstaven!

Flott profil på Kartstaven med mørke stup ned mot Kartfjorden. Høyeste punkt på toppen burde sjekkes.

Høyeste punkt på Kartstaven er trolig denne luftige formasjonen nordøst på toppryggen.

Stien på returen gikk over en del bløte myrer men ellers var det en fin rute.

Artig gamme ved Kringbotnsvatnet.

En flott tur stort sett på gode stier. Været er fortsatt flott, men sola var tildekt i dag.