Hyllestad: Gygrekjeften, Høgeheia og Risnesnipa (06.10.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Visits of other PBEs Lekva p-plass (110m) 06.10.2020 11:48
Gygrekjeften taustige og klyvepunkter (520m) 06.10.2020 13:31
Hovlandstien - stistart (10m) 06.10.2020 19:23

Dette ble en flott og spennende tur opp til Gygrekjeften i lag med Vinjar. Vi skulle møte Ove og Torleiv på toppen. De skulle ta motsatt runde av meg. Vinjar storkoste seg oppover den bratte nipestien og gledet seg til klyvepartiet mot toppen. Han syntes det var kjempespennende og artig og hadde lyst å ta denne turen flere ganger! Jeg var egentlig glad jeg ikke skulle gå ned samme vei alene med Vinjar... Den jobben skulle heldigvis Ove og Torleiv ta, og det gikk veldig bra! Vi fikk oss en god og lang pause på toppen før de ankom, og jeg la friskt av gårde da klokka allerede var blitt endel over 15:10. Jeg var litt spent på om jeg ville rekke rundt før mørket kom sigende, og jeg måtte bare økte på i og med jeg ikke hadde tatt med lykt.

Det gikk akkurat. Jeg fikk en finfin tur, men hadde ikke tida til å ha noen særlige stopp unntatt en kjapp stående matøkt underveis samt bildetaking. Rakk ned akkurat i tide før mørket kom sigende :-)

Flott dag i rød koronasone. Her holder vi oss unna det meste unntatt naturen :-)