Uttakleiv rundt (06.10.2020)

Nonshammaren (489m) 06.10.2020
Visits of other PBEs Uttakleiv grendahus P-plass (15m) 06.10.2020
Veggen sørøstrygg (415m) 06.10.2020 14:15

Høstferien i Lofoten starter med sol, 15˚C og litt vind på toppene.

Dagens hovedmål fra parkeringen.

Sist jeg var på Mannen måtte jeg sette igjen Veggen pga. veldig dårlig sikt, så dagens mål var å bagge denne.

Uttakleiv med Himmeltind bak.

Fin sti hele veien opp fra Uttakleiv og artig rygg ned i sørvest mot Mannen.

Toppen av Veggen. Høgskolmen bak varden og Himmeltind til høyre.
Artig rygg med noen klyvepunkter ned fra Veggen. Tåa som titter frem til venstre mangler fortsatt..

Etter å ha traversert Mannen ble det en lang bakke opp til toppen av Himmeltind.

Toppen av Mannen med Himmeltind bak. Herfra og ut var det en del andre turgåere å se.

Radaren var aktiv så det ble kortest mulig opphold oppe på platået.

Østhimmeltind og Ristind som ble besøkt i sommer.

Småjogging ned igjen til bilen.

Nydelig solnedgang fra Hauklandstranda. Her er det ufremkommelig på sommeren pga alle turistene.