Ny kommunetopp (06.10.2020)  5

Ascents Vardane (776m) 06.10.2020 10:34
Visits of other PBEs Molværselva parkering (89m) 06.10.2020 09:12

Ny kommunetopp

Klok av skade etter den dårlige planleggingen i går, så var jeg bedre forberedt i dag. Turen opp til toppen gikk veldig greit, det er tydelig sti hele veien. På toppen er det flott utsikt og det er lett å drømme seg bort blant alle toppene man ser. På toppen er det ei sikteskive som er til god hjelp for å sortere alle toppene. Det var vindstille og sol på toppen, så det ble en liten kvil i sola før jeg gikk ned.

Det er stor en parkeringplass som fylles opp fort på fin dager der stien starte. Etter turen vil jeg anbefale å ta en tur innom Langevåg outlet der man finner Geiranger bakeri. De har utrolig god bakst.
Molværsvatnet er en kunstig dam som er bygd for å gi strøm til Industrien som var i Langevåg. Stien opp til dammen er en gammel rørgate. Oppe ved dammen lå det noen hytter som var nybygd eller restaurert.
Toppen
Ålesund med fire skip fra Hurtigruten som venter på flere passasjerer..
Kolåstind
Noen ryddet kvist og lagde bål.
Dalen midt i bildet er Ørskogfjellet
Fjellet til høyre med snøflanke er Saudehornet 1303 moh. Spissen lengre til venstre er Vassdalstind
Det er greit med ei sikteskive for å orientere seg blant alle fjellene