Jutulhogget og Femundsmarka (07.07.2009)

Written by siroho GSM

Visits of other PBEs Jutulhogget (500m) 07.07.2009
Femundsmarka nasjonalpark (900m) 07.07.2009
Svukuriset (830m) 07.07.2009

Femundsmarka

Etter noen dager på tur i Rondane kjørte vi videre til Alvdal, var innom Aukrustmuseet og Jøtulhogget. Vi fortsatte til Femundenden og overnattet der i ei hytte.

Dagen etter kjører vi opp til Elgå og går inn til Svukuriset. Fint her i Femundsmarka, mye blokkstein, men flott med furu og reinmose. Hunderom/Hundehytte hadde de på Svukurisen så var så fornøyd. Her så vi også for første gang en myggfager som gikk på gass.

Vi hadde tenkt oss videre til Rødvollen for så å gå ned til Femunden og ta båten tilbake. Men på kvelden var ikke Anjing bra, han kastet opp, han fortsatte å kaste opp om natta.
Vi får se hvordan dette går og begynte å gå, men etter kort tid så kastet han opp igjen. Da turte vi ikke å gå lengre så vi snudde. Han er bare et år ennå så ikke lyst til å slite han ut når han er syk. Vi går tilbake til Svukuriset og videre til bilen.