Skarven og Holtakammen (30.09.2020)

Written by marlenelund (Marlene Indiane Lund)

Ascents Holtakammen (560m) 30.09.2020
Skarven (649m) 30.09.2020
Visits of other PBEs Seterbøen p-plass (20m) 30.09.2020 17:30

Ettermiddagstur for å krysse av de to gjenstående toppene i Bøverdalen, Skarven og Holtakammen. Vi tok det som en rundtur og parkerte ca 1 km forbi Seterbøen P-plass for å korte ned siste del langs veien når vi skulle tilbake til bilen.
Ved Seterbøen P-plass er det skiltet opp mot Skarven, fin sti som tok oss hele veien opp til toppen.

Fra Skarven

Fra Skarven tok vi sjansen på å sikte oss relativt rett på Holtakammen ved å gå ned lia rett mot i dalen. Det var skog med mye kratt og veldig bratt enkelte steder, og vi konkluderte med at det var nok ikke den beste ruta å følge ned. Vi kom oss inn på T-merket sti i retning Hardbakkhytta, og tok av stien mot Holtakammen da vi kom opp i høyden igjen.

Fra Holtakammen og utsikt mot Skarven

Mørket begynte å sige på, gjennom kratt og lyng kom vi oss ned skogen med hodelykt og inn på en traktorvei som tok oss ned til veien igjen.