Storlihøgda i Os (17.09.2020)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Storlihøgda (1,175m) 17.09.2020
En ledig ettermiddag på jobbreise i Rørostraktene må naturligvis benyttes til tur og valget falt på Storlihøgda i Os. Jeg kjørte til Narjordet og parkerte like ved turisthytta. Jeg fulgte grusveien noen hundre meter videre til jeg så et T-merke som pekte opp til høyre. Fin sti opp gjennom skogen og høstfargene strålte om kapp, utrolig vakkert! Omtrent halvveis på turen opp mot Storlihøgda kom jeg ut av skogen og så toppen rett i mot. Stien går ikke oppom toppen, så jeg gikk ut i mosen da jeg var rett vest for toppen. Etter et par hundre høydemeter med tung mose sto jeg ved den noe beskjedne varden og kunne skue utover et nydelig høstkledd fjellandskap. De høyeste toppene hadde fått et snødryss dagen før, og til tross for få turer før i området mente jeg å kjenne igjen Elgspiggen i sørvest.
Fin merket sti opp fra veien
Flotte høstfarger!
Godt tilrettelagt sti som kan følges nesten helt opp til toppen
Gråhøgda har fått på seg snøhatten