Aurdalsnibba & Revsdalshornet. (19.09.2020)

Written by GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Start point Sunndalen (322m)
Ascents Aurdalsnibba (1,127m) 19.09.2020 11:56
Revsdalshornet (1,006m) 19.09.2020 13:29

- Fin runde i Sykkylven.

Etter konfirmasjon og noen ruskeværshelger var jeg klar for noen nye topper. Med godt værvarsel var ikke Brynhild vond å be. Regna faktisk litt på morgenkvisten da vi dro fra Molde, men på sørsida av Ørskogfjellet møtte vi strålende høstvær.
I Sykkylven kjørte vi opp i Sunndalen, en idyllisk sæterdal med beitende kyr og samdriftsfjøs. Vi fulgte den fine stien opp ryggen til Aurdalsnibba. Ned sørsida var terrenget litt ruskete, i allefall når en kommer ovafra og er ukjent. Vel nede ved mange idylliske vann fant vi etterhvert den fine stien opp på Revsdalshornet. På returen fulgte vi stien tilbake og ned lia til den velholdte Sunndalsætra. Kort etappe på grusveg tilbake til bilen.

Vi vinner høyde opp ryggen mot Aurdalsnibba.

Panorama fra Aurdalsnibba mot "Sykkylvsalper".

På veg ned fra Revsdalshornet. Aurdalsnibba i bakgrunnen.

Velholdte og idylliske Sunndalsætra. Revsdalshornet ruver bak.