Punkt ved Østre Langedalsfjellet (17.09.2020)

Written by Vebjørn93 (vebjørn kiil seljelund)

Ascents Punkt ved Østre Langedalsfjellet (1,455m) 17.09.2020

Etter en natt i telt i nærheten av keipen parkering tok vi ryggsekken fatt å bega oss oppover den ganske så bratte starten opp mot langedalsfjellet. Med godt tempo og humør gikk det fort å komme seg opp til steinuren rett før 951 vannet. Fantastisk rute opp hit til juvet og utsikten likeså. Etter å ha dyppet høyrefoten i vannet ved kryssing av en av flere bekker ventet noen tunge høydemeter til opp ura. Etter en niste midt i bakken var motivasjonen på topp igjen og resten av turen til toppen gikk høvelig greit. De siste km var noe seig da du må gå i en hestesko for ikke å måtte gå mye nedover igjen, vi valgte "U'en" da vi mente vi hadde fått nok høydemeter sålangt. Fin utsikt store deler av denne turen. Etter ett par knips på toppen gikk vi nedover og det gikk meget kjapt. Omtrent samme rute Ned igjen. Brukte ca 8 timer på tur. Småtungt idag da vi tok fresvikbreen dagen før. Hawkeye var med.