Dokkampen og Ormtjernkampen - Gausdal (14.09.2020)

Written by Dag1 GSM

Ascents Dokkampen (1,122m) 14.09.2020
Ormtjernkampen (1,128m) 14.09.2020
Visits of other PBEs Ormtjønnsetra parkeringslomme (845m) 14.09.2020

Norske kremtopper av E.W.T - topp nr. 37 av 100:

Etter ei natt i telt ved Ormtjønnet var planen å ta en liten rundtur, primært til kremtoppen Ormtjernkampen, men jeg tenkte å få med meg Dokkampen også, når jeg først var i farta. Parkerte på Ormtjønnsetra parkeringslomme, og fulgte godt merket sti innover til vannet 970.3, og videre opp til Dokkampen. Det var flott utsikt i alle retninger, bl.a. tilbake til Ormtjernkampen. Returen gikk ned til vannet igjen, og deretter på sti opp til Ormtjernkampen. Flott utsikt også her, men lavt skydekke i horisonten gjorde at utsikten var noe redusert. Fulgte hovedstien tilbake til utgangspunktet. Fin rundtur, 12-13 grader, litt regn i lufta og noe vind. Ganske tørt i terrenget.
NB! Ormtjønnsveien er bomvei, kr. 60.- VIPPS eller betaling per bank. Det er ca. 2,5 km fra bommen til p-lomma.

Idyll ved Ormtjønnet
Infoskilt om Langsua nasjonalpark på p-plassen