Nørdre Langsua, kommunetopp Gausdal (13.09.2020)

Written by BeHe (Berit Heggholmen) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Nørdre Langsua (1,552m) 13.09.2020 12:27
Visits of other PBEs Revsjøen Parkeringsplass (980m) 13.09.2020 07:47
Nonstjønnbua (1,190m) 13.09.2020 15:13

Gikk fra Revsjøen parkering. Merket sti innover til Nonstjønbua. På vei innover fulgte vi dalen videre. Det var snart slutt på den merka stien som gikk i en annen retning. Ble derfor mye høy lyng og kratt. Lurere å gå stien over fjellet fra hytta. Denne gikk vi på hjemveien. Fant en bedre trasé på hjemveien ned fra toppen enn opp. Forholdsvis greit å gå videre i høyden med mindre lyng. Mot toppen er det en bratt vegg som en ikke kommer opp. Må da enten gå til høyre eller venstre for denne. Fant en fin renne å gå opp i og fortsatte oppover i bratt terreng, men greit å gå opp til toppen. Flott utsikt på toppen mot Jotunheimen med snødekte fjell. På toppen traff vi en annen kommunetoppsamler som hadde 188 topper. Hadde fint vær nesten hele dagen. Lang tur men idyllisk fjellområde i Langsua nasjonalpark.