Tur på Målegge (25.06.2012)

Written by Fjellsamleren (Endre Myrdal Olsen) GSM

Start point Tyin Panorama (1,100m)
Ascents Målegge (1,461m) 25.06.2012

Denne litt overskyede mandagen brukte jeg til å gå tur på Målegge med min mor og far som hadde kommet opp på hytten.

Vi kjørte inn til Tyin Panorama som ikke ligger langt fra hytten. Solen begynte å titte fram etterhvert som vi kom igang. Min mor klagde på formen og min far luffet bak som vanlig. Jeg fikk stadig beskjed om å roe ned tempoet og hørte stadig pusting og pesing bak. Det var ikke så ille altså. Men de er optimistiske med tanke på flere turer framover der de kan få opp formen igjen etter lange perioder med mye jobbing.

Vi tok av fra stien et lite stykke lenger oppe. Oppover mot toppen går det slakt og det er en grei tur for de fleste. Ved toppvarden så vi inn mot Hurrungane som hadde noen tunge tåkedotter over seg. Vi gikk deretter mot hovedtoppen som var noe lenger borte. Solen begynte å steke nå og vi hadde vært heldige med været. Nedover igjen tok vi en annen litt lenger vei og jeg fant noen gode snøflekker å leke meg litt med. Det ble en god del aking altså. En veldig fin tur med min mor og far og det er hyggelig ast vi kan ta en tur sammen i blant også.

Pappa, Mamma og meg på toppen av Målegge 1454 moh :)

Endre Myrdal Olsen

Målegge er

Written by mortenh 01.07.2012 08:54

en fin tur det! Artig da var vi i samme området den dagen. Tror ikke det var mange andre som ruslet i fjelle øst for Tyin. Meg og Linn Therese ruslet på Skølten etter leveranse på Fondsbu.

Du som har hytte i Vang burde for øvrig hekte deg på denne:

Sv: Målegge er

Written by Fjellsamleren 02.07.2012 14:42

Åja. Hehe. Synd vi ikke så hverandre da. Nei sant, det var ikke mange folk å se. Takk for den listen. Ved å ha hytte i Vang er jeg pliktet til å fullføre den listen. Konser foreløbig mest om 2Kene, men mange av de toppene er fine topper å gå fra hytten og resten skal nok tas en gang ;) Hva jobber du med forresten siden du leverer på Fondsbu. Høres ut som en kul jobb. Har alltid ønsket å jobbe i fjellet :)