Øst for Nordre Bølene, høyest i Siljan (12.09.2020)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Nordre Bølene (658m) 12.09.2020
Øst for Nordre Bølene (649m) 12.09.2020
Visits of other PBEs Bomveg Rauberveien Nordsvingen/Grorud (400m) 12.09.2020
Grorudplassen parkering (398m) 12.09.2020

Dagens lengst tur, som ble ørlite lenger da parkeringsplassen er sperret med steiner. Fant en parkeringslomme litt lenger nede og begynte herifra. Litt blanda grus innover, noe hardt og noe småløst. Fikk et realt regnvær over meg på sykkelturen inn, men dette ble snart finvær. La fra meg sykkelen og bytta sko og far innover. Litt gira på motbakkene og endte litt for langt sør. Fikk retta kursen og kom meg oppom Nordre før riktig topp kunne bestiges. Tok en form for kompasskurs mot veien og begynte jogginga ned igjen. Fornøyd med linja her, litt ekstra meter helt nederst bare. Fin sykkeltur tilbake.

Tydeligvis ikke så gira på å ha dagsturister her

____________________________________________________________________________________________________________________________

I dag var planen å ta 4 ”lokale” kommunetopper. Det skjer fort at de litt mer ”lokale” toppene får stå ubesteget da det ofte er mye annet som frister lenger borte. Hadde også lest at de turene her kanskje ikke bød på det mest spektakulære opplevelsene, men nytt terreng og trening er sjeldent feil! Planen i dag var: