Trolltinden og Langfjellet i ymse vær. (12.09.2020)  4

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Start point Moen parkering (142m)
Ascents Langfjellet (987m) 12.09.2020 09:46
Trolltinden (1,241m) 12.09.2020 09:46
Visits of other PBEs Moen parkering (130m) 12.09.2020 09:46

En flott tur med Peakbookgjengen. En tur anbefalt av Marita. Start fra Måndalen. Ikke sommervær lenger, men godt når sola var framme noen ganger. Turen startet på traktorvei for så å gå over til sti. Glatt og steinete før vi kom over tregrensa. Morten og jeg stakk oppom en pf 100 topp nær Svartvatnet. Heldig med værforholdene på toppen og vi fikk noen bra bilder.

Etter toppen gikk vi bortom den lille hytta som bygges ved vatnet. Der satt hele gjengen og koste seg inne. Etter en lengre pause gikk turen videre i greit terreng ganske bratt opp til toppen. Siste del i storsteinet men grei ut til toppunktet. Desverre ble det snøvær og vind for de fleste av oss på toppen.
Morten og Ann Karin kom opp til toppen da vi var på vei ned. De var heldigere og fikk sol og bra sikt. Nedover benyttet vi en fin snøfonn som vi sklei på hælene ned. Vinden økte og det var nå bare å komme seg ned. En del aav gjengen gikk nå oppom Langfjellet mens resten droppet dette. Så kom regnet... og nå ble det glatt og vått.
Kjetil og Kristin gikk ned dalen før oss. Kristin falt og slo hodet i en stein, men klarte å komme ned til bilen for egen maskin. Hun måtte lappes sammen på legevakta. Heldigvis gikk det bra med henne.

Våte og kalde kom vi tilbake til Villa Vengetind. Dusj, middag... vin og øl... og det ble en trivelig kveld. Takk for en fin tur.

Vekslende vær
Ei glad Sunniva på toppen av Trolltind.