Sel: Småturer fra Mysusæter (11.09.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Mysusæter (870m)
Endpoint Mysusæter (870m)
Ascents Fjellmillopiggen (1,140m) 11.09.2020 09:54
Kåsen (1,061m) 11.09.2020 10:37
Vålåsjøberget (1,141m) 11.09.2020 12:03

Det var meldt litt ymse vær denne dagen, og siden jeg skulle sette kursen hjemover utover ettermiddagen, var planen å starte med disse to små toppene fra Mysusæter hvor jeg hadde parkert kvelden før.

Jeg våknet til en vakker morgen, nesten skyfri og kjølig. Etter frokost og litt organisering av ting i bilen, var det allerede kommet noen små skylag på himmelen. Men, finfint turvær og relativt lite vind ved start.

Jeg brukte sykkelen som fremkomstmiddel mellom stistartene for å få litt mer tur ut av det. Syklet inn Ulvangvegen og videre mot første brua over elva. Her knota jeg litt frem og tilbake for å komme inn på rett sti, her gikk flere i mange retninger. Fant retningen etterhvert, og kunne parkere sykkelen og ta beina fatt.

Flott utsikt fra toppen innover mot Spranget og Rondane hvor det lå et skylag ned på de fleste toppene. Etterpå ble den en liten sykkeltur ned mot stistarten mot Vålåsjøberget. Her syklet jeg meg til endes oppi et hyttefelt, hvor den ene stien startet. Fint og tørt å gå oppover. Flott oppe ved Klufttjønne før jeg kom opp på toppen. Etterpå var det å stikke innom et par varder som står på noen høyder. De fleste høydene her hadde en imponerende varde!

Etter endt tur gikk ferden videre ned til Otta før feriens siste lille bestigning, Veggemskampen.