Putthaugen i Gran (03.09.2020)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Putthaugen (654m) 03.09.2020
Fra Kampen kjørte jeg et lite stykke videre langs hovedveien og tok til venstre inn på en bomvei. Etter noen hundre meter tok jeg til høyre og i neste kryss etter 3-4 kilometer til venstre. Jeg parkerte på en stor p-plass øst for Langvatnet. Herfra var det et stort tråkk etter kyr som førte meg så og si helt opp til toppen! Underveis delte tråkket seg noen ganger, men ved å holde litt mot høyre kommer man opp på det langflate topp-partiet hvor man ser Putthaugen som en liten forhøyning i nordenden. Hele turen gikk i lettgått skogsterreng, men like før toppen ble det noe mer krattete. Ingen utsikt fra toppen, som heller ikke var markert på noe måte. Samme vei tilbake.
Fin plass å parkere på litt øst for Langvatnet. Stien/tråkket starter rett bak fronten av bilen
Oppe på den lange toppryggen, Putthaugen ses som en liten forhøyning til venstre i bildet
Ett av to omtrent like høye toppunkt på Putthaugen
Det andre av to omtrent like høye toppunkt på Putthaugen
Litt nordøst for toppen er det litt utsikt, ellers sparsomt