Storsnøheia (Namsos 168/179) (06.09.2020)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Øst for vann 214 på Sør-Furudalsveien (237m)
Ascents Storsnøheia (626m) 06.09.2020

Samling av topper i Nye Namsos Kommune. Fra Fv.17 til Fv. 715 i retning Osen. Ved skilt til venstre til Langvassheimen/Sørfurudal betalte jeg kr.70 i bomavgift med sms. Siden sist jeg var her er det montert to nye kameraer i begge retninger høyt over veien. Om dette er for å sjekke om folk betaler, eller om det er et nytt betalingssystem på gang vet jeg ikke. Jeg kjørte 7,5 km innover og parkerte på ei utkjøring øst for vann 214. Det var lange myrer opp mot toppen helt til det ble fast fjell under føttene. Jeg gikk opp til toppen fra vest. Det er kortere å gå opp fra en vei på andre siden fra øst, men jeg er usikker på om denne veien er låst med bom. På den store varden på toppen var det en trimboks. Inne i den var det en rustet blikkboks som var umulig å åpne. Varden står 25 meter fra trigpunktet. Oppholdsvær på hele turen.
TRØNDELAG 681/1560 (Tallet på topper i Trøndelag er økt med en)

En liten bekk som kommer fra Storsnøheia
Litt steinur mot toppen av Storsnøheia
Ei lita tjønn før toppen av Storsnøheia