TTF STL-kurs helg 1, dag 3 (06.09.2020)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Svahøa (1,347m) 06.09.2020
Visits of other PBEs Skaret p-plass (930m) 06.09.2020 09:35

Dag 2.

Morgenprat før avgang.

Etter ei god natt i seng på Gjevilvasshytta og solid frokost var vi klar for turens siste etappe via diverse orienteringspunkter frem til bilene ved Skarvatnen. Dagen startet med noen regnbyger men det klarnet opp etterhvert.

Dagens første O-punkt er funnet.

Også i dag ble opprinnelig rute lagt om for å komme hjem i rimelig tid. Nyttig læring for deltakerene å se slike utfordringer, ta beslutning og legge om ruta. Dermed ble det topptur til Svahøa.

Vi traff en koselig samojed på Svahøa.

Østsiden av Svahøa er både bratt og ulendt så her var veivalget viktig. Deretter over til Nonstjønnene, over ryggen mot Nonshøa og ned til parkeringen. For å være litt tidseffektive tok jeg med meg to deltakere og satte opp farten på denne etappen. Dermed kunne vi hente de to bilene i Storlidalen mens resten av gruppa gjorde ferdig turen. Det endte med at de måtte vente 15 minutter på å få på plass alle bilene i stedet for opptil 2 timer.

Veivalg fra Svahøa til Breddalen.

Oppsummering og avslutning ble tatt over burger & pizza på Berkåk. Mandag kveld hadde vi andre teorikveld på TT-brygga inkludert underveisvurdering av alle deltakere. Nå gjenstår andre helg om noen uker før kurset er ferdig for denne gang.