Store Snipen (05.09.2020)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Store Snipen (477m) 05.09.2020 13:02

Siden bommene var åpne denne helga måtte jeg benytte anledningen til å få tatt noen topper.
Kjørte Valebøveien inn til Valeseter og deretter bomveien forbi Gardvann og så til venstre. Parkerte greit på kanten av veien. Fulgte deretter en traktorvei oppover til jeg hoppet av denne og klatret bratt opp lia. Skikkelig bratt opp, men flatet seg ut når jeg nærmet meg toppen. Var først bortom utsiktstoppen, før jeg gikk over til toppunktet. Ingen utsikt her. Ned igjen kom jeg raskt inn på et tydelig dyretråkk og deretter sti/vei helt ned. Her var det ikke bratt i det hele tatt. Slat ned. Vel nede fortsatte jeg til Vestre Hoppefjell Nordtoppen.

Her fulgte jeg en traktorvei i begynnelsen.
Kom opp opp denne toppen til venstre for hovedtoppen. Fin utsikt her. Gikk deretter bort til Store Nipen.
Utsikten herfra.
Toppunktet. Her var det ingen utsikt.
Toppterrenget.
Ned igjen fulgte jeg et tydelig dyretråkk som gikk over til sti/vei helt ned.