Storfjellet rundt (30.08.2020)

Ascents Storfjellet (415m) 30.08.2020
Visits of other PBEs Henrikvik gravlund P-plass (35m) 30.08.2020
Storfjellet Panorama (401m) 30.08.2020

Dagens kveldstur var igjen preget av høstlig vær med både sol, regn, litt sludd/hagl og vind. Turen opp til vannet var våt, men med lukten av høst i lufte, og en skog med både sopp og bær var det vidunderlig. Jeg gikk rundt høyre siden av vannet (og er helt enig at det er den beste "rute") før jeg gikk så å si rett opp mot toppen. Stien her slutter ganske tidlig slik at det er en god del "bushwacking" gjennom både myr og skog med en god del død-trær. På toppen er det en fantastisk fin utsikt, spesielt på panorama plassen. Vinden snudde ganske bratt på toppen med litt sludd/hagl og vind så jeg skyndte meg mot de andre småtoppene her oppe. Jeg har alltid hatt lyst til å se ned fra en varde jeg ser hver gang jeg kjøre forbi her og i kveld var kvelden jeg endelig gjorde det. En finere utsikt skal man søke lenge etter. Turen ned gikk rett ned mot vannet (ikke anbefalt) før jeg fant stien igjen og kom meg tilbake til bilen. Jeg var så vått og kaldt mot slutten at jeg hadde ingen følelse i tærne. Etter 2-3 timer hjemme var endelig tærne nesten varm igjen. Høst er en vakkert tid.