Braknesheia (30.08.2020)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Braknesheia (343m) 30.08.2020 11:17
Toppen

Etter beising og diverse vedlikehold hjemme, var det bra vær og vi var klar for Drangedal.
Kjørte inn til Drangedal/Prestestranda og fulgte Gudbrandsvegen opp til Mørvang. Her er det merket parkering på et jorde ved gården. Gikk videre innover grusveien til skilting og tok opp Blåveislia. Fin sti oppover, merket i alle kryss. Gikk litt ut på kantene både på vei opp og ned for å se på utsikten og spise en sjokoladebit i finværet.
Da v i kom til det som var merket toppen, ved trig.punktet måtte vi finne egen vei ned i et skar og opp igjen på andre siden. Fant greie plasser å komme ned og opp i/fra renna.
Nisten ble inntatt på på veien ned, på kanten med utsikt sørover.
Fulgte den andre stien ned Småkjerråsane på vei ned, fin sti dette også. Kanskje den mest brukte for her traff vi flere på vei opp. Turen bød på diverse rovfugler som ravn, falk av ett eller annet slag og musevåk. Videre til Bråtheia.

Parkering på dette jordet
Stistart
Stiskille
Utsikt sørover
Skilt viser til toppen
Toppen, men ikke toppen bare trig.punkte