Berggrova (26.08.2020)

Written by marlenelund (Marlene Indiane Lund)

Ascents Berggrova (542m) 26.08.2020
Atter Solåsfjellet (513m) 26.08.2020 19:30

Tre små topper på Nordmarka en ettermiddag etter jobb; Råslættkammen, Fagerfjellet, og Berggrova. Kjekt å krysse av slike topper når det er gråvær, men opphold.
Kjørte innover bomveien og startet med toppen som kom først, Råslættkammen. Deretter kjøring et lite stykke videre innover veien for å gå opp på Fagerfjellet.

Etter Fagerfjellet var det litt kjøring videre innover helt til demningen og slutten på grusveien, for å gå på siste toppen for dagen, Berggrova.

Turen starter med å gå over demningen og følge stien som starter oppover her. Stien forsvinner raskt, så da var det å peile seg inn over myra mot toppen. Skimtet en toppmast helt på toppen og siktet meg inn på den, etter en liten runde opp mot vardene på Atter Solåsfjellet. Det var ingen postkasse ved Berggrova, og her var også selve nåla på kartet plassert et stykke lengre unna enn selve vardene slik som ved Fagerfjellet.

Varder og toppmast, nåla på kartet med høyeste punkt ligger bak ca midt på bildet.